Aftellen... - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Marije Aarts - WaarBenJij.nu Aftellen... - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Marije Aarts - WaarBenJij.nu

Aftellen...

Door: Marije

Blijf op de hoogte en volg Marije

13 Januari 2013 | Suriname, Paramaribo

Ja... daar zit ik dan! Mijn laatste reisverslag vanuit Suriname. Nog twee dagen in Suriname en dan ga ik de kou weer tegemoet. Het besef komt nu langzaam binnen dat ik dit mooie land waar ik zo veel heb beleefd en heb genoten ga verlaten. Thuis wachten er gelukkig veel lieve mensen waar ik ook erg naar uit zie. Het is een dubbel gevoel.

Ons project is inmiddels afgerond. Afgelopen dinsdag hebben we nog een presentatie gehad in het revalidatiecentrum. Donderdag konden we ons cijfer ophalen bij de opdrachtgever voor onze prestaties. Het is een 8,5 geworden! We zijn er echt super trots op! Harde werken niet voor niks. Harde werken zal je wel denken. Ja ja, we hebben naast alle leuke dingen echt wel heel hard gewerkt in ons groene huisje aan het project! Dit cijfer is nog maar 20% van het uiteindelijke cijfer dat we krijgen voor dit afstudeerproject.

Deze dagen probeer ik nog echt van alles te genieten! Vandaag heb ik nog even lekker aan mijn kleurtje gewerkt en daarna lekker pannenkoeken wezen eten met de meiden. Tijdens het eten van een pannenkoek bespraken we alle bijzondere momenten tijdens onze reis. Ook vonden we het allemaal heel bijzonder hoe goed het is gegaan tussen ons vieren. We zijn eigenlijk allemaal heel verschillend, maar dat maakte niet uit. Iedereen heeft kunnen doen wat zij wilde zonder dat we elkaar in de weg zaten. Elles wist het mooi te verwoorden: we zijn hier samen gekomen, hebben aan hetzelfde project gewerkt, hebben dezelfde dingen gedaan en toch heeft iedereen een andere reis gemaakt. Toch voelen we ons ook samen, we zijn de vier meisjes van Auguststraat 61!

Dit groene huisje was echt ons thuis geworden voor drie maanden. Dinsdag ga ik mijn thuis weer zoeken in het mooie Wijk bij Duurstede. Dinsdag komen er ook al meteen drie nieuwe meiden in dit huis wonen, dan zal het hun thuis worden.

Morgen hebben we een afscheidsfeestje voor de mensen die we hier hebben ontmoet. De laatste dingen zullen morgen ook geregeld worden. Maandag gaan we dan ook nog wat laatste dingen regelen en daarna nog even afsluiten met een drankje. We zullen 's middags met de taxi vertrekken naar Zanderij en half 8 vliegen naar Nederland. Dinsdagochtend komen we dan aan op Schiphol en hoop ik mijn lieve Joel en familie weer te zien!

Dat was het dan! Het avontuur van Marije in Suriname. Ik had het niet willen missen, ik heb erg genoten en ben een ervaring rijker! What is next???

Tot ziens in Nederland!
Liefs Marije

  • 13 Januari 2013 - 14:04

    Marianne:

    Lieve Marije,

    Wat een mooie ervaring..dat neem je mee naar huis en zal je zeker niet vergeten!

    We zien er erg naar uit om weer helemaal optimaal horizontaal en abnormaal van je te mogen en kunnen genieten!

    Goede reis lieve vriendin, tot in ons koude kikkerlandje ;)
    xx

    P.S. What's next? Gezellig bij Marianne & Timo komen (logeren)! Hihi!

  • 13 Januari 2013 - 19:41

    Jeanne:

    Lieve Marije,

    Een bijzondere tijd heb je gehad! Kostbaar voor de rest van je leven.
    Ik en alle Oerlemansjes wensen je een veilige en goede reis naar huis!
    Heel veel liefs en tot ziens ...
    Jeanne

  • 14 September 2018 - 06:07

    Leon:

    Hallo marije,

    Kun je mij een email sturen. Ik heb een belangrijk bericht voor je over zaken die je hoort te weten.

    Vriendelijke groet

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marije

Actief sinds 10 Okt. 2012
Verslag gelezen: 2563
Totaal aantal bezoekers 6957

Voorgaande reizen:

18 Oktober 2012 - 15 Januari 2013

Suriname!

Landen bezocht: